Cerita Tentang [
Projek Alumni
]

Hari Sabtu Yang Padat

Hari yang penuh dengan aktiviti, huhu. Pagi ke Majlis Perjumpaan Alumni di sekolah. Memang memenatkan tapi seronok ketika di sekolah kerana dapat berjumpa dengan rakan-rakan senior dan junior serta guru-guru. Alhamdulillah segala aktiviti yang di rancang untuk memformalkan aktiviti alumni berada di landasan yang betul. Satu initiatif yang agak menarik bagi PIBG, pengurusan sekolah dan bekas pelajar kerana berusaha menjadikan perjumpaan ini menjadi kenyataan.


Class of 85 and 86
Class of 85 and 86



Menarik mengenai Class of 85 and 86 nih sebenarnya Aku jumpa mereka di internet, well melalui Projek Wachaaaaaaaaa® yang Aku buat tue. Peluang hari memang Aku takkan lepaskan untuk berjumpa mereka terutamanya Bro Zali. Setelah berbalas-balas mesej di blog dan YM akhirnya berjaya juga memujuk mereka supaya menyertai projek alumni nih. Tentulah sebab mereka ini ialah dari batch pertama dan kedua sekolah ini. Majlis takkan meriah tanpa mereka :)

Sayangnya Aku terpaksa balik awal tengahari tu sebab Abah akan datang dari Kluang untuk menghantar adik mendaftar di Kolej Islam Johor di Larkin. Sebenarnya Aku pun tak pasti kolej tu di mana, cuma agak-agak aje berdasarkan peta yang di sertakan tak jauh dari rumah Aku nih. Setelah tiba di kolej itu, kami terus mencari pejabat pendaftar untuk melapor diri dan mendaftarkan Adik ke situ. Proses pendaftaran berjalan dengan lancar.



Pejabat Pendaftar Kolej Islam Johor
Pejabat Pendaftar Kolej Islam Johor



Selesai mendaftar di kolej, kami terus ke asrama penginpan KYPJ yang terletak tidak jauh dari kolej. Pendaftaran di asrama penginapan juga berjalan dengan lancar. Setelah mendapat kunci dan memindahkan barang dari kereta ke bilik, kami pun keluar untuk makan tengahari yang lewat. Err makan tegahari pada pukuil 4 petang! Maklumlah Aku bujang sekarng nih, masa Abah tiba di rumah tadi pun Aku dah pesan dengan Abah yang kita akan makan tengahari di luar.


Pejabat asrama
Pejabat asrama


Bangunan asrama
Bangunan asrama


Keluar dari asrama terus ke Plaza Larkin untuk makan. Setibanya di sana kami terus ke gerai makan. Kami sekeluarga memang dah lapar! Kami memesan makanan yang paling cepat di sediakan, Nasi Ayam!



Nasi Ayam.....
Nasi Ayam.....



Alia datang JB tapi Nurin Iman dah balik Seremban lah.
Alia datang JB tapi Nurin Iman dah balik Seremban lah.

.
:) :( ;) :D :-/ :x :P :-* =(( :-O X( :7 B-) #:-S :(( :)) =)) :-B :-c :)] ~X( :-h I-) =D7 @-) :-w 7:P 2):) :!! \m/ :-q :-bd ^#(^

Post a Comment