Cerita Tentang [
Tips
]

Tutorial Mudah Membuka Casing iPod

iPod 4th Generation 40GB ini telah berada di dalam simpanan sejak tahun 2005. Boleh dikatakan ini adalah pemain MP3 terhebat pada masa tersebut. 

Telah berkhidmat hampir lima tahun tanpa masalah cuma pernah dua kali Hard Disk Drive tersangkut! Tetapi itu bukan masalah besar, cuma ketuk disisi untuk memulihkannya. Masalah biasa bagi iPod yang menggunakan Hard Disk Drive.



Setelah lama menggunakkannya barulah terfikir, bagaimana untuk membuka "Casing" iPod? Tidak nampak ruang untuk diumpil, semuanya tertutup rapi! Tujuan untuk membuka "Casing" itu sebenarnya untuk menggantikan bateri dan untuk melakukan "Modification" menukar Hard Disk Drive kepada Compact Flash. Apa-apa pun sebelum melangkah lebih jauh, tumpukan perhatian bagaimana untuk membuka "Casing" iPod ini dahulu.

Melalui beberapa forum dan tips daripada pemilik iPod 4th Generation, cara paling mudah untuk membuka "Casing" ialah dengan menggunakkan "Guitar Pick". Ooo... macam itu rupanya. Sangat mudah untuk melakukannya  jika teknik dan peralatan yang digunakan adalah betul!


Aku menggunakkan "Guitar Pick" berketebalan 1mm untuk membuka "Casing". Aku dapati ia agak sukar, mungkin jika Aku menggunakan "Guitar Pick" berketebalan 0.7mm lebih mudah kerana lebih nipis. 

Akhirnya berjaya juga Aku membuka "Casing" iPod 4th Generation





:) :( ;) :D :-/ :x :P :-* =(( :-O X( :7 B-) #:-S :(( :)) =)) :-B :-c :)] ~X( :-h I-) =D7 @-) :-w 7:P 2):) :!! \m/ :-q :-bd ^#(^

Post a Comment