BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

30 Jun 2010

Penangan Jibbitz™

Hujung minggu yang lalu Kami sekeluarga ke Festive Street Mall, Danga Bay. Tujuan ke sana ialah untuk pergi ke gerai seorang kenalan yang menjual Jibbitz™. Memang sudah lama merancang untuk membelinya buat Nurin Iman dan Nurin Amani. 

Setelah sampai di sana, dengan tidak berlengah terus mencari gerai kenalan tersebut. Kami begitu teruja dengan Jibbitz™ yang banyak dijual di gerainya. Bermacam-macam bentuk dan corak rekaan. Semuanya menarik. Oleh kerana hanya Nurin Iman dan Nurin Amani yang memakai Crocs, Kami memberi peluang pada Nurin Iman untuk memilih manakala Jibbitz™ untuk Nurin Amani dipilih oleh Azza.






Kalau setahun yang lepas Dia begitu obses dengan Mickey, Minnie Mouse dan Spongebob. Jadi Kami menjangkakan Nurin Iman akan memilih Jibbitz ™ berkaitan watak-watak kartun. Walau bagaimanapun  tanggapan Kami silap!

Nurin Iman memilih Jibbitz bercorak Rama-Rama! Jibbitz™ kartun dan seumpamanya tidak dihiraukannya. Mungkin juga Nurin Iman sudah besar dan bersekolah, maka pilihannya juga telah menampakkan kelainan.

Buat si adik pula, Jibbitz™ Upin dan Ipin menjadi pilihan Kami kerana Nurin Amani sangat gemar menonton siri berkenaan. Walaupun telah diulang beberapa kali, Dia tidak akan jemu menonotonnya!






Sebaik sahaja Jibbitz™ dibeli, Kami terus memasangnya dan itu bukan satu tindakan yang bijak sebenarnya! Sepatutnya Kami memasangnya apabila sudah sampai di rumah.

Selepas dipasang, kedua-dua anak Kami tidak dapat berjalan dengan betul kerana mata mereka hanya tertumpu pada bahagian kaki semasa berjalan! Dan yang paling teruk ialah Nurin Amani sehinggakan ada insiden dimana Nurin Amani terjatuh melanggar orang kerana Dia begitu asyik melihat Jibbitz™ di sandalnya..  :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan