BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

12 Julai 2010

Muar - Siri 3

Sebelum berangkat untuk meneruskan perjalanan balik ke Kluang, Kami singgah di medan selera yang berhampiran.  Tidak lengkap perjalanan sekiranya tidak menikmati "Mee Bandung Muar" jika sudah sampai ke Bandar Muar! Tidak susah mencarinya kerana hampir kesemua gerai ada menjualnya. 




Oleh kerana tiada cadangan dan rujukan daripada sesiapa, Kami tidak tahu gerai yang mana menyediakan hidangan yang paling baik di medan selera tersebut. Tidak mengapa.. Rasanya itu bukan perkara penting pun. Janji makan Mee Bandung di Muar pastinya sudah dikira makan "Mee Bandung Muar" yang "original"!






Jadi, Kami memilih gerai yang tidak berapa sibuk dengan pelanggan. Alhamdulillah apa yang Kami minta menepati jangkaan dari segi rasa! Maklumlah nama "Mee Bandung Muar" itu telah dijaja ke selurah pelusuk negara. Kalau tidak sedap, tidak tahu apa lagi yang hendak diperkatakan.

Selain Mee Bandung, di Muar juga terkenal dengan Masakan Asam Pedasnya tetapi Kami tidak sempat untuk mencubanya memandangkan masa dan keadaan tidak mengizinkan. Insyallah kalau ada rezeki serta kesempatan, kami akan datang lagi ke Muar!

Artikel Berkaitan:

Muar - Siri 2
Muar - Siri 1

Tiada ulasan:

Catat Ulasan