BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

28 Oktober 2010

Kos Bandwidth Di Malaysia Tinggi..

Antara sebab utama kenapa Malaysia tidak menjadi pilihan syarikat-syarikat antarabangsa untuk menubuhkan "Regoinal Office" dan "Data Center" kerana kos  "Bandwidth" yang tinggi berbanding negara pesaing.

Perkara ini diakui sendiri oleh pihak kerajaan didalam Program Transformasi Ekonomi merujuk kepada Exhibit 12-7. 

Exhibit 12-7

Jadi untuk menjadikan Malaysia lebih kompetetif , syarikat telekomunikasi perlu menurunkan kos tersebut kepada kadar yang lebih rendah. 
Selain daripada menumpukan kepada sektor perniagaan, kos "Bandwidth" untuk segmen pengguna juga perlu dikaji semula (direndahkan). 
Untuk merancakan lagi penggunaan ICT dikalangan masyarakat ia perlu dilakukan. Betul, pihak syarikat telekomunikasi akan mengalami kerugian jika menurunkan kos tersebut tetapi ia akan dapat ditampung semula oleh jumlah langganan yang semakin meningkat dalam jangkamasa panjang!




Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:


Penghantaran Oleh FeedBurner

Tiada ulasan:

Catat Ulasan