Bazar JB - Kami Kembali Lagi!

Sebaik sahaja meninggalkan dari Restoran Sedap Corner, kami terus menuju ke Danga Bay. Lebih kurang setengah jam di sana, kami dapati tiada apa yang menarik. Akhirnya kami mengambil keputusan untuk Bazar JB. Kali terakhir ke sana ialah sekitar Februari 2009 - [Link] Kini, kami kembali lagi!

Pada masa itu memang tidak ramai peniaga berniaga di situ tetapi kini bilangan peniaga sudah semakin bertambah dan keadaan mulai sesak. Bila sudah ramai peniaga dan pengunjung, tempat meletak kenderaan pula menjadi satu masalah besar!


Bazar JB - Peniaga Barangan Permainan Terpakai

0 comments:

Sedap Corner

Hari Jumaat lepas kami sekeluarga makan di luar lagi. Kali ini memang berhajat sungguh untuk membawa Emak dan Abah makan di luar disebabkan esok (sabtu) Emak akan balik ke kampung dan keduanya kerana petang tadi Aku menerima "slip gaji" yang tercatat didalamnnya final bonus untuk tahun 2009 sebanyak ehem.. ehem.. Alhamdulillah!

Semoga ekonomi Malaysia bertambah makmur dan menunjukkan aliran positif didalam KDNK untuk sepanjang tahun 2010.


4 comments:

Budak Lelaki Tidak Bawa Payung.. Ok!

Semasa bersekolah rendah, Aku berjalan kaki ke sekolah. Teringat ketika itu sewaktu musim hujan. Selalunya apabila hujan Abah akan hantar Aku ke sekolah tetapi tidak pada hari itu. Emak memberikan payung untuk Aku gunakan ke sekolah.

Budak Lelaki Tidak Bawa Payung.. Ok!

Memanglah pada mulanya Aku tidak kisah tetapi apabila sampai ke sekolah Aku dapati semua budak lelaki tidak membawa payung. Mereka sebalikya menggunakan baju hujan dan ada sesetengahnya memakai jaket.

14 comments:

Selamat Menyambut Hari Lahir

Selalunya bila kami menyambut hari lahir, kami hanya meraikannya secara kecil-kecilan. Tetapi tahun ini ia agak berbeza sedikit kerana disertai oleh emak dan abah. Kami meraikannya secara ringkas yang boleh iaitu dengan makan di luar.


7 comments:

Kerana Wang, Sanggup Lakukan Apa Sahaja!

Sebenarnya Aku sudah lama hendak menulis berkaitan perkara ini sewaktu media massa di negara kita ini heboh memberitakan tentang sindiket yang memperdayakan warga tempatan untuk menjadi "keladi dadah".

Setelah membaca beberapa cerita yang keluar dipaparan akhbar arus perdana, Aku dapati hampir kesemuanya mempunyai jalan cerita yang lebih kurang serupa. Sama ada mereka tertipu, diperdaya atau dengan kerelaan melakukan tugasan tersebut semuanya berpunca dari masalah kewangan.



13 comments:

Bila Usia Sudah Masuk Tiga Puluhan.. Part 2

Sambungan daripada "entry" Bila Usia Sudah Masuk Tiga Puluhan - Part 1. Berkenaan sakit lutut yang Aku alami. Penyelesaiannya:

Tidak Memakai Oxford Shoe

Selain berusaha mengawal BMI ketahap sepatutnya, pemilihan kasut juga memainkan peranan penting.   Kalau dahulu, boleh dikatakan yang Aku ini memang obses dengan 'Oxford Shoe". Maklumlah kasut jenis ini cantik dan mudah dikilatkan tetapi kalau dipakai terlalu lama, bahagian tumit dan lutut akan menjadi sakit. Sekarang Aku telah cuba sedaya upaya untuk tidak memakai "Oxford Shoe" ketika bekerja.


7 comments:

Dial 112 Untuk Kecemasan

Semalam ketika makan tengahari di kafeteria, seorang rakan tidak dapat membuat panggilan telefon kerana panggilan keluar telah disekat!  Aku katakan padanya dalam keadaan kecemasan panggilan ke nombor 112 boleh dilakukan. Beliau segera mendail 112 untuk memberitahu masalahnya. Kemudian..

Rakan: Eh nombor apa yang ko suruh dail tu?
Aku: Itu nombor untuk membuat panggilan kecemasan.
Rakan: Haa? Patulah dia tanya apa yang kecemasannya?


Memang ramai yang tidak mengetahui untuk membuat panggilan kecemasan melalui telefon bimbit, nombor 112 boleh digunakan. Selepas itu pihak penyedia rangkaian seperti Celcom, Maxis, Digi dan lain-lain akan menyambungkannya ke agensi yang berkaitan seperti Polis, Hospital atau Bomba.


Perkara yang menarik tentang nombor 112 ialah panggilan juga boleh dibuat walaupun dengan "key pad" terkunci! Selain daripada itu, panggilan hanya dapat dibuat dikawasan yang mempunyai liputan sahaja daripada mana-mana penyedia rangkaian.

11 comments:

Italian Cookware Collection

Ingatkan sudah tidak dapat hendak menebus "Italian Cookware Collection" sebab beberapa hari hendak tamat tempoh promosi masih ada beberapa setem yang belum lengkap. Namun sebaik sahaja tarikh tutup kami berjaya mengumpul semua setem untuk penebusan yang paling minimum.


12 comments:

Nurin Amani Bersama Atuk

Hari ini kami pergi ke Kip Mart, Tampoi untuk berbelanja barangan dapur. Kip Mart merupakan antara destinasi biasa untuk kami sekeluarga berbelanja. Minggu ini agak berbeza sedikit kerana kami ditemani oleh Emak dan Abah. Sudah hampir seminggu mereka berada di sini.


2 comments:

Mata Gergaji Pun Perlu Diasah

Sepanjang minggu ini, keadaan di rumah memang agak bersepah dan kelam kabut kerana bahagian belakang rumah kami sedang diubahsuai. Sudah hampir seminggu kerja-kerja dilakukan dan kini hampir tujuh puluh peratus siap.

Terima kasih tak terhingga buat Abah kerana sudi melaksanakan projek ini. Aku hanya sempat menolongnya untuk dua hari. Hari-hari yang lain dia melakukannya seorang diri. Abah memang cukup bertenaga biarpun usianya sudah melepasi umur orang pencen. Tidak terikut bagi kita yang bekerja di pejabat.



8 comments:

Bermain Routing Statement..

Projek yang tertangguh sejak sebulan yang lalu berjaya diselesaikan. Kegagalan pada peringkat pertama ujian "conectivity" berpunca daripada kekurangan beberapa buah peralatan telah pun berjaya diatasi dengan kerjasama "vendor". Aku amat berpuas hati kerana kali ini ujian berjalan lancar tanpa sebarang insiden dan kekeliruan memahami "Network Diagram".


0 comments:

Hari Jadi Mak Ngah..

Cuti Hari Raya Cina yang lepas Kami sekeluarga balik ke kampung. Alhamdulillah, semua adik beradik juga ada. Bukan senang untuk meluangkan masa dan berkumpul beramai-ramai. Kebetulan esoknya ialah Hari Jadi adik Aku yang kedua dan kami pun sepakat untuk meraikannya dan membuat acara bakar-membakar (BBQ) dengar kadar segera tanpa dirancang.

Selamat Hari Jadi Mak Ngah yang ke 32 tahun!


6 comments:

Bila Usia Sudah Masuk Tiga Puluhan - Part 1

Bila usia sudah masuk pertengahan tiga puluhan, fisiologi tubuh sedikit sebanyak pun turut berubah tanpa kita sedari. Tubuh tidak selasak seperti ketika berusia dua puluhan. Banyak perkara-perkara yang dahulu kalau terjadi tidak memberi kesan sangat pada tubuh.

Sakit Lutut

Sebenarnya ini entry ini berkenaan sakit lutut yang Aku alami sejak usia masuk ke julat tiga puluhan. Rasanya tahun 2008 paling banyak Aku berjumpa Doktor untuk melegakan sakit lutut yang Aku alami. Seingat Aku, tiada perkara atau kerja yang Aku buat yang boleh mencederakan bahagian lutut atau kaki. Aku juga mengelak untuk bermain futsal walaupun amat meminatinya semuanya gara-gara ingin menjaga lutut.

CT Scan

Aku mengambil keputusan untuk melakukan CT Scan di sebuah hospital swasta untuk mendapatkan jawapan. Asyik ke klinik dan memakan pil penahan sakit hanya penyelesaian sementara. Aku perlukan jawapan atau penyelesaian tentang masalah yang Aku hadapi.

Setelah dua hari menjalani pemeriksaan di hospital dan menjalani beberapa ujian, akhirnya keputusan yang dinantikan berada di tangan doktor.

Doktor: Lutut awak ada kecederaan lama.
Doktor: Ada "hairline crack".
Doktor: Kecederaan itu sudah pulih sendiri.
Doktor: Tetapi tempurung lutut itu ada sumpik sedikit.
Doktor: Awak pernah mengalami kemalangan?
Aku: Oh! Baru Saya ingat! Dulu pernah jatuh motor tahun1994!
Aku: Tetapi itu sudah lama. Kenapa baru sekarang Saya rasa sakit? 
Doktor: BMI awak sekarang tidak sesuai. 
Doktor: Dahulu awak kurus, sekarang berat badan sudah meningkat.



12 comments:

Apa Itu Ontok-Ontok?

Kadang-kadang bila Azza marahkan Nurin Iman, ayat-ayat pelik akan keluar! Minggu lepas, beliau memperkenalkan satu perkataan baru yang sebelum ini Aku pun tak pernah dengar. Perkataan yang dimaksudkan ialah "ontok-ontok". Apa Itu Ontok-Ontok?




Apa itu "ontok-ontok"?  Ontok-ontok sebenarnya bermaksud "diam-diam" dalam bahasa Negeri Sembilan. Contoh penggunaan,

"Nurin Iman duduk ontok-ontok!"  bermaksud " Nurin Iman duduk diam-diam".


Isteri Aku orang Negeri Sembilan. :D

13 comments:

Mee Rebus Tetapi Lain..

Untuk mengenali budaya setempat, perkara pertama ialah mencuba makanannya. Adat orang merantau tentulah mahu mengetahui dan mencuba sesuatu yang baharu. Dalam keseronokkan bertemu dan mencuba perkara baharu tiba-tiba terdetik seketika, rindu dengan masakan asli Johor!

"Eh! Dah lama lah tak makan Mee Rebus!"  
"Mana nak cari Mee Rebus di Bandar Kuantan?"

Terus teringatkan Benteng, Medan Selera dan barisan gerai-gerai menghadap Sungai Kuantan yang cantik itu. Tidak berapa pasti sekarang, masih ada lagi gerai-gerai tersebut atau tidak. Kali terakhir ke sana tahun 1998! Dipendekkan cerita, Aku dan seorang rakan terus menuju ke sebuah gerai dan bertanya sama ada di situ ada menyediakan Mee Rebus. Alhamdulillah ada.  Maka berseronoklah seketika sehinggalah Mee Rebus yang ditunggu-tunggu itu sampai..

"Eh! Kenapa mee rebus ini lain macam aje?"
"Rupanya macam Mee Sup"
"Rasanya pun macam Mee Sup"  

Tidak mengapalah mungkin pelayan gerai tadi itu tersalah tulis. Aku dan rakan makan Mee Rebus yang mempunyai rasa Mee Sup dengan tanpa banyak soalan. Malas nak bising-bising tidak tentu pasal di negeri orang. Lagipun baru sebulan kami di Kuantan, sedang berusaha menyesuaikan diri dengan bahasa, makanan dan persekitaran.


12 comments:

Ingatkan Telur Ikan...

Aku bukanlah seorang yang "adventurous" bila berbicara tentang makanan. Kurang keinginan untuk mencuba makanan lain. Mungkin disebabkan Aku sebenarnya selesa makan di rumah berbanding dengan makan di luar. Terlanjur bercerita tentang makanan, teringat ketika Aku bekerja di Kuantan. Sewaktu itu, Aku keluar untuk makan tengahari. Seorang rakan mencadangkan supaya kami makan di Benteng. Kawasan medan selera yang cantik berlatar belakangkan Sungai Kuantan, bersebelahan Stesen Bas Lama Bandar Kuantan.

Aku diberitahu bahawa di negeri Pahang, memang kaya dengan hasil sungai seperti ikan sungai dan ulam-ulaman. Dipendekkan cerita apabila sampai di gerai yang dimaksudkan, kawan yang seorang tadi itu terus mengambil nasi beserta ulam-ulaman dan telur ikan. Menurutnya telur ikan sungai itu sukar didapati, kebetulan ia ada di gerai itu dan terus mengambilnya. Aku mengiyakan sahaja katanya kerana Aku memang tidak berani mencuba walaupun nampak menyelerakan. Tidak mengapalah nanti kalau Aku sudah bersedia mungkin Aku akan mencubanya, tetapi untuk hari itu Aku lebih berselera untuk makan nasi berlaukkan ayam goreng berempah yang tidak kurang hebatnya.

Kawan yang seorang itu makan dengan penuh berselera, maklumlah telur ikan yang "raw" serta jarang-jarang didapati pasti sedap dan bertuah dapat menikmatinya. Setelah selesai menjamu selera, tiba masa untuk membuat pembayaran. Kawan yang seorang itu terus memanggil pembantu kedai untuk mengira.

Pembantu Kedai:  Encik makan apa tadi?
Aku: Nasi dengan Ayam Goreng Berempah..
Kawan yang seorang itu : Nasi dengan ulam dan telur ikan!
Pembantu Kedai: Eh Encik mana ada Telur Ikan! 
Kawan yang seorang itu: Eh yang ada atas rak tadi itu apa?
Pembantu Kedai: Ooo.. yang itu bukan Telur Ikan, itu Otak Lembu!
Aku dan Kawan yang seorang itu:  ??? (Sambil terlopong!) 


Otak Lembu - Ingatkan Telur Ikan...

23 comments:

Gameboy Vs Gamegirl

Kami ada dua unit Gameboy Advance SP. Memang Aku sengaja membelinya dahulu kerana ia tahan lasak dan banyak permainan "retro". Kini, Nurin Iman juga selalu bermain dengannya.

Sambil dia bermain dengan Gameboy, Dia bertanyakan satu soalan yang Aku tidak dapat menjawabnya...

Nurin Iman: Abah kenapa nama dia Gameboy?
Aku: Memang dah itu nama yang diberi.. 








Aku: Kalau bukan Gameboy nak letak nama apa?
Nurin Iman: Gamegirl!
Aku: ??

Jumpa Pakcik Wiki untuk mencari jawapannya - dan sumber dari Wikipedia -  "known as the "Tata Game Boy". It is the first handheld console in the Game Boy line, and was created by Gunpei Yokoi and Nintendo's Research and Development 1—the same staff who had designed the Game & Watch series as well as several popular games for the Nintendo Entertainment System."


2 comments:

Pelik Dan Unik Tetapi Tidak Menyakitkan Telinga

Ulasan Album Space Gambus Experiment yang dibuat tempohari  telah disiarkan kembali di Blog Encik Kamal Sabran. Untuk lebih lanjut - http://kamalsabran.blogspot.com/2010/03/space-gambus-experiment-pelik-dan-unik.html



Lepas SPM.. Part 2

Kejadian ini berlaku ketika di dewan ujian untuk peperiksaan bertulis.. Untuk melayakkan Aku mendapat Lesen Belajar Memandu "L".

Membaca Carta 

Seperti biasa kami di minta seorang demi seorang, untuk membaca carta yang mengandungi aksara untuk menentukan keadaan pengelihatan sebelum dibenarkan masuk ke dewan untuk menduduki ujian bertulis. 



6 comments:

Lepas SPM.. Part 1

Sembilan belas tahun dahulu, Sebaik sahaja tamat menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia Vokasional... 

3 Bulan

Ada lebih kurang tiga bulan sebelum keputusan peperiksaan diumumkan. Pada masa itu Aku tercari-cari aktiviti yang sesuai untuk dilakukan. Tiba-tiba Abah mencadangkan supaya Aku belajar memandu dan Aku terus sahaja bersetuju dengan cadangannya tanpa berfikir panjang.. "Cool".

Mendaftar Diri Ke Sekolah Memandu

Keesokan harinya Aku terus mendaftar di sekolah memandu. Pada masa itu, Modul Kurus Pemanduan Berhemah selama lapan jam baharu sahaja diperkenalkan Jabatan Pengangkutan Jalan. Kalau tak silap, kami merupakan "batch" kedua yang menghadirinya. Pada masa tersebut, yuran belajar memandu boleh dirunding. Maksudnya jika sudah pandai membawa kereta atau menunggang motorsikal, yuran yang dikenakan lebih rendah dan begitu juga sebaliknya. Belajar memandu dan menunggang juga tidak perlu ikut jam. Kalau rajin hari-hari pun boleh berlatih dan itu pun yang Aku lakukan.

Sentiasa Tiba Awal 

Disebabkan Aku menumpang Abah setiap pagi untuk ke sekolah memandu, Aku tiba awal sebelum sekolah memandu itu dibuka! Bila staff sekolah memandu itu tiba, Aku membantu mereka membuka pintu "shutter" dan mengeluarkan motorsikal dari dalam premis.

Membantu Staff Sekolah Memandu

Sepanjang hampir dua bulan Aku seolah-olah sebahagian daripada staff sekolah memandu tersebut. Manakan tidak, setelah membantu mengeluarkan motorsikal, Aku diminta oleh mereka untuk mengisi minyak motorsikal sebelum ke padang latihan!  Tetapi tidak mengapa kerana Aku suka berbuat begitu. Kepercayaan yang mereka berikan menambahkan lagi keyakinan bila menunggang motorsikal cuma yang tidak seronok ialah motorsikal itu ada logo "L" yang amat besar! Untuk menyedapkan hati Aku anggap "L" itu bermaksud laju! Hehe..


L Itu Bermaksud Laju

19 comments:

Space Gambus Experiment - Review Part 2

Aku sepatutnya menulis ulasan ini bulan Januari yang lepas, iaitu sebaik sahaja Aku menerima kiriman CD daripada Encik Kamal Sabran. Tetapi apa boleh buat, ada komitmen lain yang perlu didahulukan.

Aku bukannya pengulas professional. Apa yang diulas hanya berdasarkan pengalaman yang amat cetek dan sebagai peminat muzik. Sebagai pendengar dan peminat muzik, kadang-kadang Aku tercari-cari karya yang berbeza daripada yang lain. Sebaik sahaja menerima Album Space Gambus Experiment, buat seketika Aku berjaya melupakan muzik aliran arus perdana.

Pemain CD yang telah berhabuk di atas rak dibersihkan semula. Maklumlah sudah lama tidak mendengar lagu-lagu menggunakkan CD. Muzik digital telah mematikan seni mendengar lagu! Pertama kali mendengar lagu-lagu dari Space Gambus Experiment memang mengujakan. Perasaan yang sama seperti pertama kalinya Aku mendengar Album Play Metallica By Four Cellos oleh Apocalyptica, 13 tahun yang lalu.




3 comments:

"Sayang" Dayang Nurfaezah feat. Marcell


Baru sahaja melihatnya di Youtube pagi ini setelah melihat status Encik Ghaz di Yahoo Messenger mengenai projek terbaharunya ini. Malas nak bercerita panjang mengenainya.. Ok layan..



Kalau anda terperasan, Isma Yusoof a.k.a Azma Aizal Yusoof pun ada di dalam "Music Video" ini. Permulaan yang baik setelah pelbagai kontroversi yang melanda beliau. Masih muda dan berbakat, belum terlambat untuk membetulkan keadaan.


0 comments:

Teka Silang Kata (Klu) - Dikenali Sebagai Pak Belang

Azza membantu Nurin Iman melengkapkan teka silang kata. berkaitan binatang. Dia masih lagi tidak berapa faham tentang konsep permainan ini. Untuk teka silang kata bagi kanak-kanak, klunya seakan-akan teka teki.


(Klu) - Dikenali Sebagai Pak Belang



Azza: (klu) Dikenali sebagai "Pak Belang".

0 comments:

Adik Demam..

Hari ini Nurin Amani demam. Gigi ketujuhnya sudah mahu keluar. Selepas diberi ubat demam, dia sudah mula nampak sihat dan kembali aktif. 


Apa yang merisaukan mengenai demam pada kanak-kanak ialah ia boleh datang secara tiba-tiba. Nampaknya malam ini kami kena pantau keadaannya. Kalau sepanjang malam ini suhunya normal, Insyallah esok dia akan pulih sepenuhnya tetapi jika sebaliknya, mungkin Aku terpaksa ambil cuti kecemasan untuk menghantarnya ke klinik!

0 comments:

Lelaki Perlu Bawa Beg Tangan..


Beg tangan wanita ini perlu mengandungi  unsur "unisex" atau pun setidak-tidaknya perlu mesra lelaki! Barulah lelaki kelihatan bergaya dan segak ketika membawanya..Eh! Menolong isteri atau teman wanita, memegangnya untuk sementara.

Senario lelaki membawa beg tangan wanita juga boleh dilihat ketika di majlis perkahwinan, klinik atau hospital, kompleks membeli-belah dan kebiasaannya di hadapan tandas!

0 comments:

Dahulu Vs Kini

Aku memakai kasut daripada jenama terkenal. Jeans premium dan t-shirt import! Bila ternampak dan berkenan terus membuat pembelian tanpa berfikir panjang. Oh! itu cerita sebelum Aku berkahwin.


0 comments:

Split Personality?

Personaliti kita berubah sebaik sahaja memasuki kereta. Kalau di rumah kita seorang bapa atau isteri yang penyayang, sebaik sahaja menekan pedal minyak semuanya berubah menjadi pelumba kereta "Formula One!" Pantang dicabar! Sentiasa bersedia memberikan tindak balas.

Aku berani mengatakan bahawa rakyat Malaysia sememangnya mempunyai "Split Personality" terutamanya mereka yang memandu kenderaan, lebih-lebih lagi penunggang motorsikal! Personaliti pertama ialah personaliti sebenar dan personaliti kedua sebagai ahli sukan ekstrim!



Split Personality?
Split Personality?






Memandu memang menyeronokan, meningkatkan kadar aliran adrenaline setara dengan sukan ekstrim. Mungkin ramai yang tidak sedar mengenainya. Jika anda memandu perasaanya sama seperti kita melakukan aksi-aksi didalam sukan ekstrim yang lain. Istilahnya kasarnya ialah "Berani Mati!"

Seperi peserta sukan ekstrim, risiko maksimum untuk mereka ialah kematian. Kematian yang seronok mungkin? Patutlah kempen keselamatan jalan raya di Malaysia tidak pernah berkesan! Mereka seronok melakukannya...

0 comments:

Menghilangkan Rasa Takut..

Aku pernah ke rumah mayat pada jam satu pagi..

Ceritanya begini, Arwah Emak meninggal dunia di Hospital Sultanah Aminah Johor Bahru. Sudah tentulah kami sekeluarga amat bersedih dengan pemergiannya. Dipendekkan cerita, sebaik sahaja jenazah emak siap diuruskan, kami menuntutnya untuk dibawa balik ke kampung. Pagi itu, Abah memandu keretanya untuk ke rumah mayat. Abah kemuadiannya mengiringi jenazah dengan menaiki van jenazah. Jadi keretanya ditinggalkan di rumah mayat hospital.

Pada malamnya selepas selesai majlis kenduri arwah, salah seorang pakcik telah memberitahu bahawa kereta Abah masih berada di rumah mayat hospital! Memang tiada seorang pun diantara kami teringat mengenainya langsung! Abah pun tidak memberitahu Aku tentangnya. Lagipun pada masa itu keadaan sememangnya tidak mengizinkan. Banyak perkara yang hendak diuruskan oleh Abah. Aku tidak mahu menganggunya dengan perkara yang remeh-temeh.

Kebetulan malam itu ada seorang pakcik yang akan balik ke Johor Bahru. Jadi Aku mengambil keputusan untuk menumpang dan kemudiannya meminta beliau menghantar Aku ke rumah mayat hospital. Di sepanjang perjalanan bermacam-macam perkara menyeramkan bermain-main dalam fikiran kerana destinasi yang hendak dituju ialah rumah mayat hospital! Macam-macam cerita seram telah didengar berkaitan dengan rumah mayat. Namun sepanjang perjalanan, Aku sentiasa memastikan diri ini dalam keadaan tenang. Akhirnya kami tiba di rumah mayat hospital sekitar pukul satu pagi.

Sebaik sahaja tiba di hadapan pintu masuk ke rumah mayat hospital, Aku segera disapa oleh pengawal keselamatan rumah mayat tersebut. Berderau juga darah, kerana entah dari mana beliau muncul! Sudahlah di hadapan pintu masuk ke rumah mayat itu gelap! Sebaik sahaja perasaan terkejut Aku hilang, Aku segera menerangkan kepadanya yang Aku ingin mengambil kereta Abah untuk dibawa pulang.


"Ooo..Itu kerea Ayah Encik rupanya.. Ingatkan kereta sapa tadi. Dari pagi sampai ke petang takde orang datang ambil!"  " Jarang orang tinggal kereta kat rumah mayat ni"

Betulah tu Pakcik Pengawal, mana ada orang tinggal kereta di rumah mayat! Hanya keluarga Kami yang berbuat begitu! (Aku menjawab di dalam hati).

Perjalanan untuk balik semula ke kampung memakan masa lebih kurang satu jam setengah. Kalau tadi Aku ke rumah mayat bertemankan Pakcik sekeluarga, untuk perjalanan balik ini Aku akan memandu berseorangan!  Harap-harap tiada apa yang mengikut Aku balik..

0 comments:

Copyright © 2017 BEAM™