BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

12 Mac 2011

Barbican - Misi Menjayakan Projek Rasa

Misi untuk melengkapkan "Projek Rasa" akhirnya tercapai. Memang pada mulanya berhasrat untuk mengetahui bagaimana rasanya sahaja.  Tetapi entahlah, mungkin perasaan ingin tahu itu menguasai segalanya

Apabila mengetahui terdapat 7 perisa, memang teruja untuk mencuba kesemuanya. Setelah beberapa kali mencari dan melengkapkan kesemuanya, akhirnya misi berjaya diselesaikan dalam masa sebulan.
 

Barbican - Misi Menjayakan Projek Rasa


Projek ini bolehlah dikatan sebagai "suka-suka" kerana ia tidak memerlukan kepakaran tinggi untuk melaksanakannya. Cuma perlu singgah ke 7 Eleven atau Tesco untuk membelinya! Setelah mencuba kesemuanya, inilah keputusannya:

Perisa Keputusan/Ulasan
1 Pineapple Memang terasa buih-buih halus ditekak dan gasnya tidak terlalu kuat. Kombinasi rasa yang agak unik antara Malt dan Nanas.
2 Peach Memang terasa buih-buih halus ditekak dan gasnya tidak terlalu kuat. Rasa Malt mengatasi Peach.
3 Lemon Memang terasa buih-buih halus ditekak dan gasnya tidak terlalu kuat. Rasa Lemon yang amat  nipis.
4 Apple Memang terasa buih-buih halus ditekak dan gasnya tidak terlalu kuat. Rasa Malt masih mengatasi Apple.
5 Strawberry Memang terasa buih-buih halus ditekak dan gasnya tidak terlalu kuat.  Kombinasi rasa  yang agak unik antara Malt dan Strawberry.
6 Raspberry Rasa Raspberry mengatasi Malt tetapi gasnya agak kuat. Tidak sesuai untuk malam hari.
7 Malt Perisa Malt tulen yang agak pahit. Gas agak kuat. Kalau boleh elakkan daripada meminumnya. Sangat yakin bahawa ini bukan perisa pilihan ramai. Walau bagaimanapun ia mungkin sesuai untuk yang ingin berjaga malam.


Keputusan ini adalah berdasarkan pendapat dan citarasa peribadi semata-mata. Parameter ujian ditetapkan selepas  jam 12:00 malam, ketika mengemaskini blog :)

Akhirnya keputusan tanpa berbelah bahagi dicapai. Pilihan peribadi tentunya perisa Strawberry dan Pineapple.  Jika tiada Strawberry atau Pineapple,  perisa Lemon dan Apple boleh menjadi pengganti.  Yang lain-lain, sekadar Ok. Manakala Perisa Malt perlu dielakkan kerana rasanya agak pahit.  



Tiada ulasan:

Catat Ulasan