BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

21 Mac 2011

Fenomena Supernut!

Antara snek yang kami sekeluarga suka makan ialah kacang menglembu. Snek yang sihat  ini  mengandungi  protein dan tanpa kolesterol sesuai untuk seisi keluarga. Selalunya kami beli dari jenama Ngan Yin dan Pagoda.  

Beberapa hari yang lepas kami membeli kacang menglembu dari jenama Supernut di 7 Eleven. Pada mulanya menyangka ia adalah kacang menglembu biasa, rupa-rupanya yang ini ada kelainannya dari segi penyediaannya.

Kelainan yang dimaksudkan ialah ia berperisa bawang putih. Patutlah ada rasa yang pelik ketika menikmatinya.  Kemudian baru memeriksa pembungkusnya dan tertulis "The Natural Garlic Flavour". Rasa pelik itu rupa-rupanya datang dari bawang putih. Kombinasi yang sedikit pelik  tetapi sempurna untuk rasa sensasi.


Supernut - Natural Garlic Flavour
Supernut - Natural Garlic Flavour


Bila sudah "terkena" tentunya kami mahukannya lagi.  Mulalah merancang untuk mencarinya pada hujung minggu nanti ketika berbelanja untuk barangan dapur di Tesco. Maklumlah kami menyangka harga di 7 Eleven tentunya mahal sedikit berbanding pasar raya besar.

Ketika di Tesco sebaik sahaja selesai melengkapkan barangan keperluan dapur, kami ambil sedikit masa untuk singgah di bahagian makanan ringan untuk mencari Supernut. Terkejut apabila melihat harganya sebungkus di Tesco RM2.75 manakala di 7 Eleven ia cuma beharga RM2.50!  Selalunya harga barangan di 7 Eleven adalah lebih mahal daripada di pasar raya besar.  Keadaan bebeza buat Supernut!  Terbalik pula. 





Apa pun sejak beberapa hari yang lepas sudah 2 bungkus Supernut yang telah kami cuba.  Kami sekeluarga sukakan rasanya. 

Produk ini adalah keluaran PT Dua Kelinci Indonesia tetapi di negara ini hanya 2 jenis  perisa yang dibawa masuk iaitu kacang  mengelembu biasa dan kacang menglembu berperisa bawang putih. 

Jika merujuk halaman rasmi PT Dua Kelinci terdapat pelbagai lagi rasa yang menarik untuk dicuba seperti kacang menglembu berperisa jagung serta kacang menglembu berperisa cili.  

Ada sesiapa yang mahu pergi ke Indonesia?  Tolong belikan kami Supernut perisa jagung dan cili boleh?


Tiada ulasan:

Catat Ulasan