BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

02 Jun 2011

Twitter : Follow Button

Twitter  telah melancarkan "Follow Button" secara rasminya pada 31/05/2011. Perkembangan menarik daripada Twitter walaupun ia sebenarnya bukanlah satu idea yang baharu.  Facebook sudah lama memperkenalkannya!

Pengenalan "Follow Button" oleh Twitter bertujuan memudahkan pengunjung untuk mengikuti akaun Twitter secara terus dari halaman web atau blog yang biasa mereka lawati. Menurut pihak Twitter  lagi :

When you follow interesting accounts on Twitter, it’s easy to stay connected with what’s most meaningful to you. Today we’re excited to launch the Follow Button, a new way to discover and instantly follow Twitter accounts directly from the websites you visit everyday.

Blog ini juga tidak ketinggalan untuk menjadi yang terawal meletakkannya. Sekarang pengunjung boleh terus mengikuti akaun Twitter pemilik blog secara terus dari blog ini dengan sekali klik.




Untuk meletakkannya diblog atau halaman web, cuma perlu meletakkan "code" yang telah disediakan pada blog atau halaman web.  Untuk mengaktifakn "code" tersebut sila rujuk halaman Twitter/Follow Button


Pemasangan "code" pada blog terutamanya pada platform blogger memang amat mudah untuk dilakukan.  Tiada kemahiran khusus diperlukan. Cuma generate, cut and paste. Selamat mencuba!










Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:



Penghantaran Oleh FeedBurner