Cerita Tentang [
Jaguh
]

Modenas Jaguh 175 - Kerja-kerja Overhaul Dilakukan!

Meluangkan masa sebentar dibengkel untuk melihat kerja-kerja pembaikan motorsikal.

Hari ini adalah hari kedua motorsikal dibengkel. Difahamkan semua komponen telah pun dibuka dan diperiksa. Komponen yang rosak perlu diganti semuanya.  Alhamdulillah, keadaannya tidak seteruk seperti yang disangka sebelum ini.


Modenas Jaguh 175 - Kerja-kerja Overhaul Dilakukan!


Sebelum mekanik membuka enjin semalam, Saya telah berpesan kepadanya untuk memeriksa sekali sistem "clutch". Memandangkan semua komponen enjin telah pun dibuka, adalah lebih baik untuk memeriksanya.  Jika keadaannya tidak memuaskan, ia juga perlu ditukar.
 
Kerja-kerja ini dijangka siap esok. Diharap selepas ini semuanya akan kembali seperti biasa.  Selagi tidak siap, umpama patah sebelah kaki! #1




Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:



Penghantaran Oleh FeedBurner
:) :( ;) :D :-/ :x :P :-* =(( :-O X( :7 B-) #:-S :(( :)) =)) :-B :-c :)] ~X( :-h I-) =D7 @-) :-w 7:P 2):) :!! \m/ :-q :-bd ^#(^

Post a Comment