Cerita Tentang [
Cuti
]

Mentaliti Kelas Ketiga

Mentaliti Kelas KetigaMasalah biasa di Malaysia, bila ada kemudahan awam akan ada pihak yang tidak bertanggungjawab dan menyalahgunakannya [Link].

Memang susah bila ada pihak atau individu yang secara terang-terangan tanpa rasa bersalah serta tidak menghiraukan perasaan orang lain

Hendak ditegur pun jadi serba salah sebab pelakunya bukan kanak-kanak! Mereka ini berkemungkinan jenis yang merasakan tindakan mereka sentiasa betul.  


 Jangan sampai ke satu tahap apabila negara sudah maju, mentaliti masih berada di tahap kelas ketiga!


Apa pun belum terlambat untuk membudayakan perkara positif di tempat awam. Semoga perkara sebegini menjadi iktibar buat semua. Jangan sampai ke satu tahap apabila negara sudah maju, mentaliti masih berada di tahap kelas ketiga!


Seorang pencinta teknologi dan sangat konservatif apabila berbicara tentang pengurusan kewangan. Bercita-cita untuk mencari jalan bagi menjadikan teknologi terkini sebagai mampu milik. Menulis berdasarkan perspektif dan pengalaman sendiri. Asalnya blog ini dibina untuk merekodkan segala perkembangan anak sulung saya, Nurin Iman. Namun begitu sesuai dengan tuntutan masa ia telah berkembang sebagai pelantar peribadi untuk meluahkan pendapat serta berkongsi buah fikiran. Jika anda dapati artikel diblog ini bermanfaat, sila kongsikannya di halaman jaringan sosial.

Share |
:) :( ;) :D :-/ :x :P :-* =(( :-O X( :7 B-) #:-S :(( :)) =)) :-B :-c :)] ~X( :-h I-) =D7 @-) :-w 7:P 2):) :!! \m/ :-q :-bd ^#(^

Post a Comment