BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

01 April 2014

3D2N - Avani Sepang Goldcoast Resort

Bila salah seorang ahli keluarga mencadangkan supaya seluruh ahli keluarga kami pergi bercuti dan membuat hari keluarga, tentunya cadangan itu dianggap agak pelik pada mulanya.


Avani Sepang Goldcoast Resort
Avani Sepang Goldcoast Resort


Maklumlah, perkara tersebut bukan menjadi kebiasaan dalam keluarga kami sejak kehilangan emak tersayang pada tahun 2002.



Gema Semakin Serius


Namun begitu apabila gemanya semakin kuat dan menjadi serius, saya faham bahawa ia adalah idea yang patut diteruskan! Kredit seharusnya diberikan kepada adik ipar kami dan keluarganya yang bersusah payah menjadikannya sebagai satu realiti. Tiada ungkapan yang sesuai melainkan ucapan terima kasih tidak terhingga.




Satu pengalaman menarik apabila perkara yang dirancang [Link] menjadi kenyataan. Cabaran untuk mengumpulkan beberapa buah keluarga dari 3 negeri berlainan bukanlah satu perkara yang mudah. Mujur ada Facebook yang membantu memudahkan komunikasi dan koloborasi antara ahli keluarga.


Cuti Sekolah


Sebaik sahaja cuti sekolah bermula pada awal bulan Mac yang lalu, kami sepakat menuju ke destinasi yang ditetapkan iaitu Avani Sepang Goldcoast Resort.



Dari Selatan



Agak keliru juga pada mulanya bagaimana untuk menuju ke tempat tersebut dari arah selatan tanah air. Bila mendapat tahu bahawa tempat tersebut sebenarnya terletak di Pantai Bagan Lalang, baharulah ada ilham untuk memilih laluan yang bersesuaian. Keluar dari Plaza Tol Seremban dan menggunakan jalan lama ke Pekan Sepang melalui Kampung LBJ dan Bandar Enstek.










Avani Sepang Goldcoast Resort 


Pertama kali menjejakkan kaki ke Avani Sepang Goldcoast Resort memang pengalaman yang sukar dilupakan. Pemandangannya cukup indah yang mendamaikan.


Avani Sepang Goldcoast Resort - Unik
Avani Sepang Goldcoast Resort - Unik


Sangat sesuai untuk mereka yang ingin lari dari hiruk piruk kehidupan kota.


Avani Sepang Goldcoast Resort - Resort di gigi air!
Avani Sepang Goldcoast Resort - Resort di gigi air!


Unik


Resort yang diilhamkan berdasarkan pohon kelapa ini benar-benar terletak diatas air perairan Selat Melaka! Memang cukup unik dan cantik. Menambahkan lagi keunikan di sini ialah basikal. Terdapat banyak basikal yang disediakan bagi kegunaan pengunjung.



Avani Sepang Goldcoast Resort - Basikal ialah pengangkutan utama!
Avani Sepang Goldcoast Resort - Basikal ialah pengangkutan utama!


Hari Keluarga


Kami memanfaatkan sepenuhnya percutian ini untuk melakukan pelbagai aktiviti bersama ahli keluarga yang lain.



Avani Sepang Goldcoast Resort - Malam pertama dimulakan dengan BBQ!
Avani Sepang Goldcoast Resort - Malam pertama dimulakan dengan BBQ!


 Dimulakan dengan aktiviti BBQ pada malam pertama manakala pada hari kedua aktiviti sukaneka diadakan.


Avani Sepang Goldcoast Resort - Sukaneka!
Sukaneka pun ada!


Mencapai Matlamat


Alhamdulillah, percutian kali ini telah mencapai matlamatnya. Perkara yang paling penting apabila melakukan aktiviti sebegini ialah ia dapat mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan.






Tiada apa yang lebih istimewa selain melihat wajah-wajah kegembiraan yang terpancar semasa melakukan pelbagai aktiviti yang telah dirancang. Kalau ada rezeki, perkara sebegini perlu dilakukan setiap tahun untuk mengeratkan lagi silaturahim antara ahli keluarga.




4 ulasan:

  1. Assalamualaikum semua, sorry and thank you blog owner,

    February 2015 Promo!
    We have rooms for 13th, 14th and 15th February 2015.

    Type of room:-
    Family Villa (two bedroom villa – also known as Canary Palm Villa) selling at RM 750 nett (without breakfast) – 2 more units left!!!

    *Agoda is currently selling at RM 921 + tax RM 147 = RM 1068 (without breakfast)

    Click here http://goldenpalmtreediscounts.blogspot.com/ for details!

    BalasPadam
  2. as salam admin..maaf tumpang iklan, utk sahabat2 yg ingin bercuti di avani resort sepang, 2 bedroom villa rm600, 0122208140

    BalasPadam