Cerita Tentang [
Umum
]

Muar - Siri 2

Tidak sah kalau sudah sampai di Muar untuk tidak singgah di Tanjung Emas! Selesai menghadiri majlis perkahwinan, Kami terus mencari arah untuk ke Tanjung Emas.

Memang tidak sukar untuk mencari arah sebaik sahaja keluar dari Dewan Jubli Intan memandangkan ia adalah antara tempat terpenting di bandar Muar! Jadi ada cukup tanda arah untuk dijadikan panduan untuk menuju ke sana.


Sebaik sahaja tiba, Kami terus menyusuri tepian benteng. Cuaca memang tidak begitu panas kebelakangan ini, memang selesa untuk melakukan aktiviti santai dan berjalan-jalan.


Sambil berjalan-jalan dan melayan anak-anak bermain, mata sentiasa memerhati gelagat warga Muar. Memang ada sesuatu yang istimewa tentang mereka terutama anak-anak remaja di sini.



Aku amat berminat dengan  basikal yang mereka gunakan. Sangat "retro"! Kalau di tempat lain, Aku pasti  tiada yang sanggup untuk menaikinya untuk pergi ke bandar!  Basikal jenis ini, hanya orang lama (Atuk dan Nenek) gunakan di kampung dahulu!

Sebenarnya sejak dari awal sampai ke bandar Muar memang sudah terperasan beberapa remaja menaikinya tetapi setelah banyak kali ternampak, maka Aku simpulkan di Muar menaiki basikal lama memang trend yang sedang "hype"!



Akhirnya setelah selesai solat di perkarangan masjid terserempak pula dengan 4 orang adik ini dan terus memanggil mereka untuk diambil gambarnya. Sangat "Cool" bukan? Menunggang basikal "retro", Skinny Jeans, bersandal Crocs dan penuh dengan Jibbitz!

Teringat dahulu semasa belajar menunggang basikal di kampung... dan Inilah jenis basikalnya :D

Artikel Berkaitan:

Muar - Siri 1



Baca blog ini melalui email :D Feed blog ini akan dikemaskini setiap hari (Jika terdapat entry terkini) sekitar jam 1:00 - 3:00 a.m. Sila masukkan email anda untuk melanggan:


Delivered by FeedBurner
:) :( ;) :D :-/ :x :P :-* =(( :-O X( :7 B-) #:-S :(( :)) =)) :-B :-c :)] ~X( :-h I-) =D7 @-) :-w 7:P 2):) :!! \m/ :-q :-bd ^#(^

Post a Comment