Cerita Tentang [
Blogger Tegar
]

Berblog Secara Serius? Sengaja Mencari Isu

Bila sudah kering idea hendak menulis, mulalah gatal tangan nak menyelongkar "coding" dan "widget" di blog. 

Rasanya tiada apa yang nak ditambah lagi kerana semuanya berfungsi dengan baik. Memandangkan tiada apa yang perlu ditambah, maka tumpuan diarahkan kepada apa yang perlu dikurangkan.

Tentunya ada beberapa "widget" dan "iklan" yang dirasakan semakin kurang efektif dan perlu dirombak semula peranannya. Maka secara rasminya, Saya dengan berat hati terpaksa membuangnya demi kelangsungan blog ini. 

Kali ini yang menjadi mangsa adalah "widget" iklan bersaiz 468 x 60 dan "widget" komen terkini yang selama ini tanpa jemu menemani pengunjung blog. Masih belum terfikir untuk meletakkan "widget" yang lain bagi menggantikan kedua-duanya. Mungkin hujung minggu ini akan mendapt ilham tentang apa yang patut dibuat dengan ruang tersebut. 

Jika tidak dimaksimumkan penggunaannya terasa rugi tetapi jika digunakan tetapi tidak efektif pun rugi juga! Hmmm.. ini adalah antara isu yang sepatutnya tidak menjadi isu pun.

Yang pastinya semakin kurang "widget" di blog akan membantu kecepatan akses.



Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:



Penghantaran Oleh FeedBurner

Share |
:) :( ;) :D :-/ :x :P :-* =(( :-O X( :7 B-) #:-S :(( :)) =)) :-B :-c :)] ~X( :-h I-) =D7 @-) :-w 7:P 2):) :!! \m/ :-q :-bd ^#(^

Post a Comment