Cerita Tentang [
Tips Blogging
]

Berblog Secara Serius? Perubahan Drastik Menghilangkan Identiti

Blog - Perubahan Drastik Menghilangkan Identiti
Bila ada masa terluang, tentunya peluang ini digunakan sepenuhnya untuk mengemaskini blog. Lupakan sementara tentang entri terkini kerana hari ini, saya secara spesifiknya akan memberi lebih tumpuan terhadap kerja-kerja mengemaskini susun atur blog. Ada sesuatu yang perlu dilakukan terhadap banner  iklan yang ada di muka hadapan blog. 

Setelah berfikir semask-masaknya akhirnya saya mengambil keputusan untuk memindahkan banner iklan yang bersaiz 468 x 60 ke bahagian tengah blog. Kedudukan asal banner tersebut didapati kurang sesuai kerana terlalu tertumpu dan agak menyemakkan dibahagian "header" blog. Memandangkan dibahagian atasnya sudah terdapat banner iklan bersaiz 720 x 90, pada fikiran saya adalah lebih baik untuk memindahkan banner bersaiz 468 x 60 yang berada dibawahnya ke bahagian lain.

Hmm.. kerja-kerja mengemaskini susun atur blog ini memang perlu selalu dilakukan. Mana-mana widget  atau kandungan yang sudah tidak efektif perlu dibuang dan digantikan dengan yang lain. Pun begitu, yang pastinya saya tidak suka perubahan yang terlalu drastik. Perubahan terlalu drastik tentunya akan menghilangkan identiiti blog.


Seorang pencinta teknologi dan sangat konservatif apabila berbicara tentang pengurusan kewangan. Bercita-cita untuk mencari jalan bagi menjadikan teknologi terkini sebagai mampu milik. Menulis berdasarkan perspektif dan pengalaman sendiri. Asalnya blog ini dibina untuk merekodkan segala perkembangan anak sulung saya, Nurin Iman. Namun begitu sesuai dengan tuntutan masa ia telah berkembang sebagai pelantar peribadi untuk meluahkan pendapat serta berkongsi buah fikiran. Jika anda dapati artikel diblog ini bermanfaat, sila kongsikannya di halaman jaringan sosial.

Share |
:) :( ;) :D :-/ :x :P :-* =(( :-O X( :7 B-) #:-S :(( :)) =)) :-B :-c :)] ~X( :-h I-) =D7 @-) :-w 7:P 2):) :!! \m/ :-q :-bd ^#(^

Post a Comment