BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

17 Oktober 2009

Migrate Xpax Mid Plan to New Xpax Plan

Empat hari yang lepas Aku buat pertukaran plan Xpax Mid yang sedia ada untuk Azza. Plan yang dimaksudkan ialah plan Xpax terbaharu yang memberikan lebih banyak kelebihan berbanding plan Xpax Mid. Terutamanya "15 pax" yang membenarkan sebarang nombor dari semua "telco" untuk didaftarkan dan menikmati kadar panggilan istimewa.

Xpax Mid Plan

Sebenarnya Aku memang agak keliru dengan kepelbagaian plan dari Celcom. Maklumlah terdapat beberapa plan semuanya seperti Blue, UOX, SOX, Xpax Mid. Apa yang membezakan plan tersebut ialah kadar caj panggilan dan kumpulan sasaran. Hmmm pililah untuk plan yang terbaik dengan buat sedikit "research". Pasti ada yang sesuai!

New Xpax Plan

Untuk migrate dari Xpax Mid ke plan terbaharu Xpax, cuma taip Mig Xpax dan hantar ke 28882. Pertukaran plan kali pertama adalah percuma dan pertukaran plan berikutnya akan di caj RM5 untuk setiap pertukaran.

Secara peribadinya Aku memang menjangkakan yang plan terbaharu itu memang murah untuk senarai "15 pax". Maklumlah memang itu pun "Main Selling Point" untuk plan tersebut!" Panggilan selain "15 pax" memang agak mahal berbanding dengan Xpax Mid. Kadar Xpax terbaharu ialah 0.38 sen/minit manakala Xpax Mid ialah 0.35 sen/minit. Walau apa pun ianya masih lebih murah berbanding "Celcom Blue" pada kadar 0.45 sen/seminit!



4 ulasan:

  1. kenapa ya sy buat send msg asyik failed je..
    daripada plan xmid nak tukar ke xpax..
    dah berkali buat mig xpax hntr ke 28882..
    xdapat sent pn..terus failed..tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Artikel ini ditulis pada tahun 2009. Berkemungkinan kod SMS yang digunakan / plan yang dimaksudkan sudah tidak lagi ditawarkan. Sila hubungi pihak Celcom untuk plan terbaharu atau info yang lebih tepat.

      Padam
  2. Nak tukar plan Xpax ke xmid mcm mna ya??

    BalasPadam
  3. kalau plan xmid nak topup guna online bankin mybank... nak pakai celcom internet prepaid or celcom xpax...

    BalasPadam