BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

10 Mei 2010

Mentega Itu Berkulat!

Aktiviti wajib kami setiap minggu ialah membeli barangan keperluan dapur. Selalunya kami ke pasar basah Kip Mart dan sekali sekala ke Giant Tampoi. Minggu ini kami beralih angin untuk ke Carrefour Sutera Utama. Sebenarnya hypermarket ini ialah yang paling hampir dengan kediaman kami, jaraknya kurang daripada 5km. Cuma kami jarang ke sana kebelakangan ini.

Memandangkan stok mentega yang ada di rumah sudah hampir habis, kami membeli sebuku lagi dari "in house brand" Carrefour. Oh! Kami sekeluarga memang gemar makan roti bersama mentega.




Cuma nasib kami kurang baik hari itu, sebaik sahaja pek mentega itu dibuka kami ternampak tompokkan kulat! Errrkk!! Hilang mood untuk kami makan roti hari itu!

Kalau dilihat dari luar bungkusan mentega tersebut, memang tiada kesan kulat dan sebagainya. Cukup sempurna! Tidak sangka pula didalamnya sudah berkulat!



Esoknya Azza ke Carrefour Sutera Utama. Mereka memberikan pilihan, sama ada untuk menukarnya dengan mentega yang sama atau memulangkan kembali wang. Sudah tentu Azza memilih untuk mendapatkan kembali wang! Kalau ditukar dengan jenama mentega yang sama, masih tiada jaminan yang ia tidak bekulat!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan