BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

05 September 2010

Kontroversi Iklan Hari Raya TV3

Saban tahun kita tertunggu-tunggu iklan-iklan yang menarik yang disiarkan di TV terutamanya apabila tiba Hari Kemerdekaan dan Hari Raya. 

Tahun ini antara iklan yang dinanti-nantikan mengandungi elemen kejutan yang  agak negatif.  Iklan hari raya terbitan TV3 dilihat mempunyai unsur saduran "Krismas" dan "Santa Claus". Nampaknya pihak stesyen TV tersebut serta pengarahnya gagal memahami maksud sebenar Hari Raya Aidilfitri. 

Setelah beberapa ketika menjadi kontroversi di alam maya, akhirnya ia telah ditarik balik penayangannya. serta permohonan maaf secara terbuka di Buletin Utama.

Semoga ia menjadi iktibar kepada semua pihak agar berhati-hati mengintepritasi sesuatu perkara atau pun isu agar tidak menyinggung perasaan mana-mana pihak.

Dalam pada melihat iklan yang "mengarut" ini, tiba-tiba Aku terasa rindu pada hasil harya Allahyarham Yasmin Ahmad. Al Fatihah buatnya. Semoga rohnya dicucuri rahmat.









Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:


Penghantaran Oleh FeedBurner

Tiada ulasan:

Catat Ulasan