BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

29 Disember 2010

Tahun 2011, Penampilan Terkini

Tidak lama lagi kita akan meninggalkan tahun 2010. Bersempena dengan kedatangan tahun 2011, blog ini diberi sedikit perubahan untuk mendapatkan mood serta semangat yang baru.  

"Template" dan "layout" masih dikekalkan, cuma "background" beserta "header" diubah sedikit dengan mengambil inspirasi daripada "Android".




Antara perubahan dan widget yang dikonfigurasi semula untuk mendaptakn kesan yang paling optimum yang telah dibuat ialah:

  • Mengkonfigurasi semula "Intense Debate".
  • Menggabungkan "Header" bersama "iklan".
  • Mengemaskini "RSS feed".
  • Mengintegrasi aplikasi "Social Networking".

Tujuan utama kerja-kerja penambahbaikan ini dilakukan ialah untuk mengoptimukan ruang, menjadikan layout seringkas yang mungkin, mempercepakan akses dan menampilkan imej lebih segar.

Bagi pengguna blogger, tentunya masalah mengintegrasi header berserta iklan menjadi cabaran utama. Biasanya hanya "Premium Template" yang mempunyai fungsi tersebut. Kini masalah tersebut berjaya diselesaikan. Hasilnya ia menjimatkan banyak ruang dan blog kelihatan lebih kemas dan ringkas.

Alhamdulillah kesemua kerja-kerja tersebut telah pun berjaya disiapkan walaupun terdapat beberapa isu yang agak sukar untuk diselesaikan pada mulanya.  Kini, Anif.. Version 2.0 sudah bersedia untuk mengharungi tahun 2011 dengan penampilan terkini yang lebih segar.








Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:


Penghantaran Oleh FeedBurner

Tiada ulasan:

Catat Ulasan