BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

20 Oktober 2009

Syawal 09 - Part 1


Syawal kali ini disambut dengan kadar sederhana. Persiapan untuk menyambutnya lebih tertumpu untuk anak-anak dan isteri. Tahun ini giliran kami untuk pulang ke Negeri Sembilan.

Aku berpeluang untuk bercuti panjang bermula pada Sabtu 19/09/2009 dan mula berkerja semula pada Hari Isnin 28/09/2009 minggu hadapannya. Alhamdulillah, kali ini kami sekeluarga berazam untuk memanfaatkan cuti tersebut sebaik mungkin dengan berziarah.

Destinasi yang dituju ialah Rembau selepas semalamnya kami berziarah di sekitar Seremban. Balik ke kampung asal Abah dan Mak mertua. Perjalanan agak lancar cuma apabila tiba di pekan Rembau, jalan agak sesak. Biasalah di masa perayaan ini memang ramai orang balik ke kampung dan berziarah!


Bila di Rembau teringat suasana macam di Johor cuma kampung orang negeri ini ada sedikit unik. Biasanya setiap rumah walaupun di kampung memiliki pagar!


Walau bagaimanapun orang yang paling seronok ialah Nurin Iman dan Nurin Amani kerana salah sebuah rumah yang kami ziarahi itu ialah rumah lama negeri sembilan yang masih di dalam keadaan asal dan mempunyai banyak tingkap.


Tak tahu kenapa kedua-duanya suka tentang rumah tersebut. Mungkin sebab keadaan sekeliling kampung yang tenang atau keunikan rumah lama tersebut....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan