BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

10 Jun 2008

Balik Seremban - Minyak Mahal!


Hari Sabtu yang lepas kami balik Seremban. Ini merupakan perjalanan jauh kami yang pertama semenjak harga minyak naik. Sudah pastilah kos untuk balik ke Seremban meningkat agak tinggi. Anyway malas lah nak komen pasal isu minyak naik nih.

Keluar dari rumah lebih kurang pukul 12:30 tengahari. Selepas mengisi minyak sebanyak 26 liter (Sekarang nih kalau sebut dalam jumlah RM memang menyakitkan hati) dan makan tengahari di KFC Tun Aminah kami memulakan perjalanan ke Seremban. Tetapi sebelum itu kami akan singgah di kampung (Kluang) memandangkan Azza dan Nurin akan berada lama di Seremban. Nanti Nurin tak dapat jumpa Atuk (Kluang) sehingga akhir bulan 8!




Sampai di kampung (Kluang) lebih kurang pukul 3:20 petang. Atuk Nurin baru baik demam! Berborak-borak dengan Atuk sampai pukul 5 lebih. Kami kembali menyambung perjalanan ke Seremban dalam pukul 5:30 petang dan kemudainnya merancang untuk berhenti rehat dan maghrib di perhentian Air Keroh.




Sepanjang perjalanan Aku memastikan kelajuan tak melebihi 100 km/h. Al maklumlah minyak mahal sekarang nih tak boleh bawa laju-laju :) Lagipun sepanjang perjalanan hujan gerimis. Nampaknya hujan memang rata, dari Johor hingga ke Melaka. Kami tiba di Perhentian Air Keroh (R&R) dalam pukul 7:30 malam. Memang sedang elok untuk berehat, makan dan solat maghrib.





Kami menyambung semula perjalanan ke Seremban lebih kurang pukul 8:10 malam. Sebaik sahaja memulakan perjalanan, kami menerima panggilan telefon daripada "induk". Dia memberitahu kami beritahu supaya kami terus ke bandar Seremban dan berjumpa "mereka" di Restoran R & K. Sampai di Bandar Seremban kami terus mencari Restoran R & K. berpusing-pusing jugak la mencari di sekitar Taman AST tapi tak jumpa. Maklumat tak lengkap huhu. Selepas beberapa ketika kami dapat menghubungi "induk" untuk mendapatkan bantuan menunjuk arah. Aha rupa-rupanya Restoran tue dah dekat dengan Terminal One.. err sebelum sampai ke Terminal One untuk lebih tepat lagi..

Nampak macam ada orang nak belanja makan Satay hari nih, tapi apa special occation-nya? Rupa-rupanya hari tue ialah hari jadi "Azhan" (sepupu Nurin) jadi, Pak Long open table lah :) Terima kasih la banyak-banyak pada Pak Long sebab belanja kami makan satay!

Akhirnya kami tiba ke kampung (Seremban) hampir pukul 11:00 malam. Err boleh dikatakan ini ialah perjalanan terlama yang pernah kami buat untuk pulang ke Seremban iaitu lebih kurang 10 jam setengah :) Walaupun lama dan keletihan, kami tetap enjoy!

4 ulasan:

  1. Wahhhh jadik orang bujang la ko ek sampai ujung bulan 8 nih...

    BalasPadam
  2. Bujang la.. apa bleh buat..

    BalasPadam
  3. nampak gaya makan kedai mamak la
    gamak nyer..

    BalasPadam
  4. Ahaa.. kalau mamak hari-hari bosan gak..meggi pun ok kalu dah malas nak kluar :)

    BalasPadam