BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

29 September 2009

Persiapan Raya - Part 1

Tahun ini persiapan untuk hari raya disediakan agak lewat. Maklumlah, gaji pun baru dikreditkan ke dalam akaun bank dua hari yang lepas (lagi 2 hari nak raya!). Alhamdulillah! Itu pun sudah dikira cukup bagus, kalau nasib tak baik mungkin lepas hari raya baru gaji masuk! Dapatlah kami membuat persiapan Hari Raya seadanya.

Destinasi biasa untuk kami ber "shopping" ialah di Plaza Angsana dan Holiday Plaza. Cuma kali ini kedua-dua tempat tersebut tidak semeriah tahun-tahun yang lepas. Mungkin kesan dari kegawatan ekonomi menyebabkan ramai orang berbelanja dengan cermat dan berhati-hati. Kasihan juga melihat peniaga-peniaga gerai kuih raya dan pakaian di Plaza Angsana, stok masih banyak tetapi pelanggan kurang membeli!


Seperti tahun-tahun yang lepas, Aku menunaikan pembayaran zakat fitrah di Plaza Angsana! Entahlah dah terbiasa membayarnya di "shopping complex!" jadi macam tradisi pula!


Tetapi apa yang lebih menarik tahun ini ialah selain dari membeli belah dan membayar zakat, Aku sempat juga menderma darah! Cuma esoknya memang terasa amat letih, maklumlah penat ber "shopping" masih belum belum hilang dan dalam masa yang sama menunaikan ibadat berpuasa!

Mungkin ini boleh di jadikan tradisi baru setiap kali kedatangan Ramadhan dan Syawal. Insyallah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan