BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

02 Mac 2010

Split Personality?

Personaliti kita berubah sebaik sahaja memasuki kereta. Kalau di rumah kita seorang bapa atau isteri yang penyayang, sebaik sahaja menekan pedal minyak semuanya berubah menjadi pelumba kereta "Formula One!" Pantang dicabar! Sentiasa bersedia memberikan tindak balas.

Aku berani mengatakan bahawa rakyat Malaysia sememangnya mempunyai "Split Personality" terutamanya mereka yang memandu kenderaan, lebih-lebih lagi penunggang motorsikal! Personaliti pertama ialah personaliti sebenar dan personaliti kedua sebagai ahli sukan ekstrim!



Split Personality?
Split Personality?






Memandu memang menyeronokan, meningkatkan kadar aliran adrenaline setara dengan sukan ekstrim. Mungkin ramai yang tidak sedar mengenainya. Jika anda memandu perasaanya sama seperti kita melakukan aksi-aksi didalam sukan ekstrim yang lain. Istilahnya kasarnya ialah "Berani Mati!"

Seperi peserta sukan ekstrim, risiko maksimum untuk mereka ialah kematian. Kematian yang seronok mungkin? Patutlah kempen keselamatan jalan raya di Malaysia tidak pernah berkesan! Mereka seronok melakukannya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan