BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

02 Februari 2012

Aplikasi Bajet Percuma Dari AKPK

Aplikasi Bajet yang ringkas ini dibagunkan oleh Agensi Kaunseling Dan Pengurusan Kredit (AKPK). Aplikasi ini boleh digunakan untuk membantu pengguna merancang belanjawan peribadi bulanan atau tahunan.

Boleh di muat turun dari halaman web rasmi Agensi Kaunseling Dan Pengurusan Kredit (AKPK) atau gunakan link ini. Keputusan belanjawan bulanan yang telah dikira boleh juga disimpan didalam komputer dan jika diperlukan ia juga boleh dieksport ke format Microsoft Excel untuk memudahkan pengguna.

 

Pengguna hanya perlu memasukkan input yang berkenaan dan setelah lengkap semuanya, aplikasi ini mampu mengira belanjawan bulanan atau tahunan untuk menunjukkan samada belajawan tersebut mempunyai lebihan ataupun defisit.

Jika keputusan daripada pengiraan belanjawan bulanan atau tahunan itu menunjukkan terdapatnya lebihan, Alhamdulillah dan tahniah diucapkan kerana anda telah berada dilandasan yang betul didalam mengurus kewangan peribadi

Jika keputusan menunjukkan terdapatnya defisit, sesuatu perlu dilakukan untuk mengembalikannya ke tahap yang lebih baik. Penstrukturan hutang, pinjaman serta langkah-langkah penjimatan perlu dilakukan segera. Program POWER! - Pengurusan Wang Ringgit Anda dari Agensi Kaunseling Dan Pengurusan Kredit (AKPK) tentunya dapat membantu anda.

Selain itu, Aplikasi Bajet ini juga terdapat dalam bentuk diatas talian bagi yang tidak mahu memasangnya secara tetap di komputer. Fungsinya sama kecuali hasil pengiraan tidak boleh disimpan dan dieksport keluar.



Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:



Penghantaran Oleh FeedBurner

Tiada ulasan:

Catat Ulasan