BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

19 Mei 2008

Segamat Trip - Part 1

Hari Ahad yang lepas kami sekeluarga telah ke Felda Pemanis 2, Segamat (Rumah Mak Uda) kerana menghadiri Majlis Perkahwinan anaknya. Bertolak dari Kluang lebih kurang pukul 10:00 pagi dan tiba di sana lebih kurang pukul 12:30 tengahari. Perjalanan ke Segamat memang agak panjang kerana menggunakkan jalan lama. Err mana ada highway nak ke Segamat dari Kluang :) Ini adalah pertama kali kami sekeluarga ke sana sejak berkahwin.

Muka orang baru bangun tidur!

Cuaca kat sana memang amat panas.. Tapi kat sana macam-macam warna air ada :) This is the best part la! Siap ada gerai air kat situ. Rasa macam ada kat pasar malam la pulak. Hahaha..memang best. Banyak-banyak majlis yang kami dah pegi.. yang ini ada kelainannya.


Air, macm-macam kaler ada..

Selalu masa majlis perkahwianan macam nihh.. dapat minum air sirap aje..



Nurin dah mula nak panas.


Airel & Atuk


Cakkkkkkkkkk!


Semasa menunggu pengantin lelaki tiba, sedikit perbincangan telah berlangsung mengenai aktiviti selepas majlis ini nanti.. Memandangkan cuaca amat panas Cik Ayem & Cik Amin telah mencadangkan supaya dalam perjalanan balik nanti, kita boleh singgah di Bekok, Hutan Lipur Sungai Batang. Memang dah lama tak buat outing bersama keluarga.. sementara ada masa nih bolehlah join sama.. Lagipun esaok masih lagi cuti hari Wesak! Nurin tentu seronok pegi mandi manda bersama sepupu dan pakcik & makciknya..

Untuk kedua pengantin ini "Selamat Pengantin Baru!" Semoga kekal sehingga akhir hayat. Selepas ini Hutan Lipur Sungai Batang!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan