BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

31 Disember 2010

Nurin Iman Ke Sekolah

Hari cuti peristiwa yang diberikan hari ini digunakan sepenuhnya untuk melengkapkan persediaan Nurin Iman yang bakal ke darjah 1 pada sesi persekolahan yang bermula pada minggu hadapan.  

Sempat juga pergi ke pusat membeli belah berdekatan dengan kediaman kami untuk meninjau apa  lagi barangan yang perlukan. Oleh kerana kami telah mula membuat persediaan sejak bulan September yang lalu, jadi tidak banyak lagi kelengkapan persekolahan yang perlu dibeli kecuali kelengkapan alatulis dan kasut.





Tidak dapat dinafikan, walaupun anak yang hendak bersekolah begitu teruja untuk ke sekolah, ibu dan bapa juga tidak terkecuali. Lebih-lebih lagi buat keluarga seperti kami yang pertama kali mempunyai anak yang bersekolah rendah! 

Cuma apa yang kami pelajari sepanjang membuat persediaan bagi Nurin Iman untuk ke sekolah ialah tidak perlu terburu-buru membeli kasut seawal yang mungkin kerana yang pastinya kanak-kanak  memang cepat membesar. Bayangkan kasut baharu yang dibeli sekitar bulan September tempohari hampir sempit walaupun ia pada mulanya dibeli besar! 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan