BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

04 Mei 2012

Samsung Galaxy SIII (S3) - Lebih Besar Dan Lebih Bijak


Samsung Galaxy SIII (S3) - Lebih Besar Dan Lebih Bijak

Samsung Galaxy SIII (S3) secara rasmi telah dilancarkan di London semalam. Telefon pintar terbaharu ini dilengkapi dengan pelbagai ciri serta perkakasan termaju. 

Pelancaran telefon pintar ini juga dilihat sebagai usaha mengukuhkan kedudukan Samsung [Link] sebagai pengeluar peranti telekomunikasi yang utama dunia.

Ciri utama Samsung Galaxy SIII (S3) ialah skrin paparan 4.8-inci Super AMOLED iaitu setengah inci yang lebih besar daripada Samsung Galaxy SII (S2) serta jauh lebih besar daripada paparan skrin 3.5 inci iPhone 4S [Link]. Walaupun didatangkan dengan skrin besar, Samsung Galaxy  SIII (S3) sebenarnya lebih nipis daripada iPhone 4S (8.6mm berbanding 9.33mm) dan sedikit ringan (133 gram berbanding 140 gram).

Antara Fungsi Menarik Samsung Galaxy SIII (S3)

Smart stay
Ia menunggu sehingga anda tidur: selagi anda melihat pada telefon, ia mengekalkan paparan yang cerah.

Direct call
Ia tahu apabila anda mahu bercakap: jika anda berada dalam mod pesanan ringkas dan kemudiannya bertukar fikiran untuk menghubungi rakan tersebut, hanya mengangkat telefon anda ke telinga anda dan ia akan mendail rakan anda secara automatik.

Smart alert
Ia tahu apabila anda berada jauh dari telefon anda bergetar. Cuitan membolehkan anda tahu panggilan tidak dijawab atau mesej.

Social tag
Ia menjejak orang yang tersayang: anda sepintas lalu gambar kawan-kawan akan menunjukkan kepada anda status semasa SNS mereka.

S Voice
Ia respon kepada kata-kata anda: anda boleh mengarahkannya untuk bangun, menjawab panggilan serta mengambil gambar.

Persaingan antara Samsung dan Apple [Link] semakin sengit. Selepas ini kita tentunya akan teruja dengan respon daripada Apple untuk menangkis serangan daripada Samsung!










Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:



Penghantaran Oleh FeedBurner

Share |

Tiada ulasan:

Catat Ulasan