BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

04 Mac 2011

iPad Turun Harga, iPad 2 Menjadi Idaman

iPad 2 telah pun selamat  dilancarkan. Segala teka-teki mengenainya telah pun terjawab. Kagum dengan Steve Jobs, walaupun masih dalam bercuti sakit sempat juga menyempurnakan majlis pelancaran iPad 2.

Bila iPad versi terdahlu dilancarkan, memang bercita-cita untuk memilikinya. Namun hasrat itu masih belum tercapai.  Kini versi kedua pula menjadi idaman. Entah bila akan dapat memilikinya..



Terdapat beberapa perubahan dan pembaikan yang telah pun dilakukan pada iPad 2 berbanding versi terdahulu. Antara yang menarik tentunya unit pemprosesan pusat yang lebih laju,  fungsi kamera yang mampu merakam video HD, fungsi panggilan video, saiz yang lebih nipis dan yang paling menarik ialah fungsi "smart cover" yang membolehkan iPad 2 dihidupkan sebaik sahaja "smart cover" dibuka.



iPad 2 masih lagi belum dilancarkan di Malaysia. Namun begitu pihak Apple Malaysia telah pun menyemak semula harga iPad versi terdahulu dan sekarang ia lebih murah. Kini harga iPad bermula dari RM1199 hingga RM2199.  

Harga tersebut adalah dalam lingkungan harga netbook.  Jadi mungkin ramai pengguna yang mungkin akan tertarik untuk memilikinya  walaupun ia adalah versi sebelumnya.






Dengan penurunan harga iPad versi terdahulu mungkin akan mengubat duka sementara menunggu iPad 2 memasuki pasaran Malaysia.  Apa pun iPad versi terdahulu masih lagi relevan. :)


Kredit gambar dan info, Apple.com & Apple Malaysia.




Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:


Penghantaran Oleh FeedBurner

Tiada ulasan:

Catat Ulasan