BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

14 Mei 2011

Alahai Blogger...

Entry berkenaan Facebook Spam yang ditulis pada hari khamis telah hilang!  Ia disyaki berlaku apabila blogger menghadapi masalah sejak petang semalam. Sebaik sahaja perkhidmatannya pulih, didapati "entry" terakhir diblog memang sah telah hilang.  



Mengikut kenyataan pihak blogger, entry tersebut tidak hilang sebaliknya hanya dibuang untuk sementara
Mengikut kenyataan pihak blogger, entry tersebut tidak 
hilang sebaliknya hanya dibuang untuk sementara



Namun begitu mengikut kenyataan lengkap oleh pihak blogger yang dipos pada Buzz Blogger, menyatakan bahawa pihak blogger sedang berusaha sedaya upaya mengembalikan kesemua posting terakhir sebaik sahaja kerja-kerja pembaikan siap dijalankan. Nampaknya masih ada sedikit sinar disitu. Diharap segala kerja-kerja  mendapatkan semula data akan berjaya dilakukan.

Sejak mendaftar sebagai pengguna blogger pada tahun 2004, rasanya inilah kali pertama masalah seperti ini berlaku. Memang tidak dapat dinafikan memang agak kecewa apabila kehilangan satu "entry" dan sehari sebelumnya telah melakukan satu kesilapan di Facebook yang mengakibatkan kawan-kawan mendapat SPAM di wall. Nampaknya kekecewaan tersebut ditambah lagi dengan masalah di blogger!

Diharap selepas ini tiada lagi perkara yang pelik-pelik akan berlaku pada blogger. Sayang perkhidmatan yang sudah terbukti sangat cemerlang sejak bertahun-tahun lamanya tercemar dengan insiden ini. Diharap perkara sebegini tidak akan berlaku lagi di masa hadapan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan