BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

30 Mei 2011

Proses Penambahbaikan Blog Sudah Diselesaikan

Bila blog sudah ditambah dengan bermacam-macam "widget", tentunya akan menyemakkan lagi keadaan blog. Jadi sudah sampai masa untuk dinilai semula keberkesanan setiap "widget" yang diletakkan pada blog. 

Mana-mana widget yang dilihat kurang bersesuaian dengan tema serta melambatkan "page loading" seharusnya dibuang. Tetapi itulah dilemma yang terpaksa dihadapi, kesemuanya "widget" tersebut ada gunanya.  

Akhirnya mengambil keputusan untuk tidak membuang terus sebahagian "widget" sebaliknya memindahkan "widget" tersebut dibeberapa tempat yang dilihat lebih bersesuaian dengan trend semasa.


Antara "widget" yang terlibat ialah "widget" Top Post daripada PageRank yang dipndahkan ke  Anif.. Version 2.0 Fan Page  manakala Google Friend Connect dipindahkan ke tab  Link Exchange.  

Memang berat hati untuk memindahkan widget tersebut tetapi untuk menjamin kelancaran mengakses, ia terpaksa dilakukan.  Apa pun ini adalah sebahagian proses penambahbaikan pada blog yang perlu dilakukan dari masa ke semasa











Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:



Penghantaran Oleh FeedBurner

Tiada ulasan:

Catat Ulasan