BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

01 Jun 2011

Public Ittikal - Agihan Kasar 8.00 Sen Seunit (2011)

Apabila terlalu banyak cerita mengenai kenaikan harga itu dan ini, menyebabkan situasi semasa menjadi tidak menyeronokkan.

Pastinya cerita-cerita sebegitu akan mematikan mood dan kalaupun dibincangkan isu tersebut menjadi semakin menyakitkan hati serta tiada kesudahan.

Takkanlah tiada langsung berita gembira di Malaysia ini buat rakyatnya?  Jawapannya tentulah ada! Yang pastinya tidak semua cerita mengenai ekonomi, perniagaan dan kewangan adalah cerita yang tidak baik.  Tentunya ada bahagian yang menarik untuk diikuti perkembangannya..

Semalam (31/05/2011), Public Mutual telah mengumumkan agihan pendapatan untuk 10 dana amanah yang dikendalikan oleh pihak mereka. Antara dana amanah yang terlibat ialah Public Ittikal Fund, Public Islamic Equity Fund, Public Islamic Select Treasures Fund, Public Far-East Select Fund, Public Regional Sector Fund, Public Global Select Fund, Public Dividend Select Fund, PB ASEAN Dividend Fund, Public Balanced Fund dan Public Select Bond Fund.

Tentunya ini adalah berita yang ditunggu-tunggu oleh para pelabur dan berikut adalah jadual pendapatan seunit bagi 10 dana amanah  yang telah pun diumumkan secara rasminya pada 31/05/2011 :


Dibawah ini disertakan kenyataan lengkap oleh pihak Public Mutual mengenai prestasi 10 dana amanah yang telah pun dimuat naik ke Scribd untuk dikongsi bersama.






Untuk maklumat lebih lanjut sila layari halaman web rasmi  Public Mutual Berhad

Sebagai pelabur tentunya situasi ini dilihat sebagai petanda yang amat menggalakkan. Alhamdulillah. Semoga situasi seperti ini berterusan dan negara tercinta ini sentiasa dalam keadaan aman dan makmur.













Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:



Penghantaran Oleh FeedBurner