BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

03 Jun 2011

Windows 8?

Presiden Microsoft Windows, Steven Sinofsky telah pun menunjukkan demo "Operating System" (OS) terbaharu daripada Microsoft yang sedang dalam pembangunan dalam ucaptamanya di persidangan D9. 

Menurut beliau lagi "Operating System" ini direka untuk mengoptimumkan sepenuhnya teknologi input melalui paparan sentuhan serta mengintegrasikan fungsi desktop tradisonal dan aplikasi telefon mudah alih yang berteraskan HTML5 dan Javascript.  

"Operating System" terbaharu ini juga bersifat "multitasking" sebenar dan bakal dilengkapi dengan pelayar Internet Explorer 10 serta diintegrasikan dengan aplikasi Office 365.











Buat masa ini tiada butiran lengkap tentang "Operating System" terbaharu ini terutama tentang nama rasminya. Tetapi menurut Sinofsky lagi, adalah tidak salah untuk menyebutnya sebagai "Windows 8" buat masa ini.

Laporan lengkap mengenai berita ini boleh didapati di engadget










Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:



Penghantaran Oleh FeedBurner

Tiada ulasan:

Catat Ulasan