BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

20 Februari 2012

Dividen 6 Peratus Terhadap Caruman KWSP 2011!




Tentunya inilah berita yang ditunggu-tunggu oleh golongan pekerja terutamanya di sektor swasta iaitu pengumuman mengenai dividen oleh Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Alhamdulillah inilah dividen yang tertinggi dalam masa 10 tahun yang diumumkan oleh Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP). Kadar tersebut adalah peningkatan sebanyak 0.2 peratus berbanding dividen untuk caruman tahun 2010.

Diharap prestasi dan dividen Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) akan kekal kompetetif untuk tahun-tahun yang akan datang.

Namun begitu kita harus sedar, untuk mencapai tahap (kompetetif) yang diinginkan, ekonomi negara perlu berada pada tahap terbaik serta kestabilan dalam negara perlu dijaga dan dikekalkan. Manakala ia merupakan satu bonus  jika persekitaran ekonomi global turut makmur.



Sumber, Utusan Malaysia, Bernama,










Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:



Penghantaran Oleh FeedBurner

Share |

Tiada ulasan:

Catat Ulasan