Cerita Tentang [
Umum
]

Danga Bay

Anak-anak kalau sudah lama tidak dibawa berjalan-jalan akhirnya bersungut juga. Ada sahaja yang tidak kena semasa di rumah.

Kami bukannya tidak membawa mereka keluar rumah langsung tetapi bagi anak-anak istilah berjalan-jalan itu sangat spesifik, iaitu keluar berjalan-jalan (jangan buat perkara lain!)  Kalau kami keluar dan pergi ke pasar atau hypermarket dan pulang ke kampung itu tidak dikira keluar berjalan-jalan!



Sebenarnya bagi warga Johor Bahru, kemudahan atau tempat rekreasi awam sangat terhad pilihannya sehinggakan kami tidak tahu lagi hendak pergi ke mana lagi. Balik-balik ke Danga Bay!  Oh! Mungkin kami sudah bosan.. tetapi bagi anak-anak, tempat itu menyeronokkan!





Lihatlah mereka, walaupun sekadar keluar untuk sejam..sudah cukup untuk mengembirakan mereka.


Waktu kami keluar pada hari itu sepatutnya sudah menjadi waktu tidur mereka.. Tetapi tidak mengapa, asalkan mereka gembira tentu akan dapat membuat tidur dengan lebih nyenyak dan bagun keesokan hari dengan lebih bersemangat!
:) :( ;) :D :-/ :x :P :-* =(( :-O X( :7 B-) #:-S :(( :)) =)) :-B :-c :)] ~X( :-h I-) =D7 @-) :-w 7:P 2):) :!! \m/ :-q :-bd ^#(^

Post a Comment