BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

25 Disember 2010

Melaka - Bahagian 1

Seperti yang dirancang, kami ke Melaka untuk meneruskan aktiviti cuti-cuti. Tentunya lokasi pertama yang wajib untuk dilawati ialah A`Famosa. Oleh kerana kami sudah agak lewat tiba di situ, ahli keluarga yang lain sudah pun menghabiskan lawatan disekitar kawasan tersebut.  Sempat juga  menyertai mereka untuk makan tengahari bersama di medan selera yang berdekatan dan selepas itu memulakan program melawat A`Famosa.

Kami naik sehingga ke puncak bukit untuk mengambil beberapa keping gambar dan menghayati seketika permandangan disekitarnya. Tidak dapat lama diatas kerana Nurin Amani sudah mula menangis sebaik sahaja kami memulakan perjalanan untuk naik ke puncak bukit. Sehinggakan semasa kami turun pun dia masih lagi menangis.  Rasanya boleh menang anugerah menangis paling lama di Malaysia sambil naik dan turun Bukit Saint Paul!




Punca Nurin Amani menangis tak henti-henti kerana dia tidak mahu didukung semasa  kami hendak melintas jalan.  Nampaknya anak yang seorang ini memang cukup keras hati. Personaliti yang cukup berbeza dengan kakaknya dan tentunya menyerlahkan lagi kepelbagaian dalam keluarga kami.

Sebaik sahaja kami menyelesaikan misi di A`Famosa, kami bergegas ke Zoo Melaka untuk menyertai ahli keluarga yang lain yang sudah pun berada di sana. Tidak lengkap ke Melaka kalau tidak melawat Zoo Melaka. 






Mujur juga sebaik tiba di Zoo Melaka, Nurin Amani sudah tidak menangis lagi. Mungkin bila diberitahu  boleh melihat binatang yang ada di situ buat dia bersetuju untuk berhenti menangis!

Sebenarnya kalau ke Zoo memang khas untuk mengembirakan kanak-kanak. Jadi lawatan ke sini khas buat Nurin Iman dan Nurin Amani yang mungkin sudah bosan  dengan bandar Johor Bahru. Sekali sekala bertukar angin..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan