BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

31 Disember 2011

Selamat Menyambut Kedatangan 2012


Tahun 2011 bakal melabuhkan tirainya. Pelbagai peristiwa suka duka telah berlaku kepada diri, keluarga dan persekitaran ekonomi.  Alhamdulillah, semuanya berjaya diharungi dengan tabah dan positif

Secara peribadinya Saya menganggap krisis ekonomi Eropah dan Amerika Syarikat masih lagi menjadi kerisauan semua pihak. Jika negara-negara yang berkaitan tidak pulih dalam jangka masa terdekat, berkemungkinan kesan negatifnya akan mulai dirasai di negara ini pada tahun 2012.

Selain daripada itu antara kerisauan lain ialah tanda tanya sama ada pihak Bank Negara Malaysia mampu mengekalkan kadar pinjaman asas (Base Lending Rate/Base Finance Rate) pada kadar sekarang serta mengekang inflasi. Jika tidak ditangani dengan berhemah dan bijaksana, ianya tentu menyebabkan kualiti hidup rakyat akan terjejas.

Namun begitu disebalik segala kerisauan itu, kehidupan perlu diteruskan dengan strategi yang sedikit berbeza daripada tahun-tahun sebelumnya. Saya melihat keperluan terhadap penyediaan dana kecemasan (simpanan) dan perlindungan insurans sebagai satu kemestian.


Semoga tahun 2012 dapat dimulakan dengan langkah positif, keazaman tinggi dan semoga negara masih didalam keadaan aman serta sejahtera. Amin.





Anif.. Version 2.0 dilesen dibawah satu Lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 2.5 Malaysia Creative Commons. Sebarang bentuk penggunaan dan penerbitan semula artikel dari blog ini hendaklah dinyatakan pautanya serta dikreditkan kepada penulis asal. Untuk maklumat lebih lanjut, sila rujuk Disclaimer.

Sila masukkan Email untuk melanggan artikel terkini:



Penghantaran Oleh FeedBurner

Tiada ulasan:

Catat Ulasan