BEAM

Bila Encik Anif Menulis (BEAM)

Trending

28 Jun 2012

Anak Kami, Anak-anak Euro

Euro 2012 sudah hampir tiba ke kemuncaknya. Walaupun saya tidak berapa meminati sukan bola sepak, setiap kali tiba kejohanan besar seperti ini sedikit sebanyak akan terkena juga wabaknya [Link].  

Namun begitu dalam banyak-banyak kejohanan bola sepak besar tentunya kejohanan bola sepak Euro lebih mendatangkan kesan dalam kehidupan saya. Maklumlah kedua-dua anak perempuan saya, Nurin Iman dan Nurin Amani lahir ketika berlangsungnya kejohanan bola sepak Euro.


\



Nurin Iman lahir [Link] ketika Euro 2004 yang berlangsung di Portugal manakala Nurin Amani pula lahir [Link] ketika Euro 2008 dimana buat pertama kalinya dalam sejarah bola sepak Eropah, 2 buah negara diumumkan menjadi tuan rumah bersama kejohanan iaitu Austria dan Switzerland.




Tahun 2012, Kejohanan bola sepak Euro datang lagi. Kali ini Euro 2012 berlangsung di Poland dan Ukraine. Bagi 2 kejohanan edisi lepas telah menghadirkan khabar gembira buat kami sekeluarga. Untuk kejohanan kali ini lain pula ceritanya.






Kedua-duanya sakit serentak dan menunjukkan simpton-simptom yang sama. Mereka berdua dirujuk ke hospital. Nurin Iman yang sudah agak besar mampu bertahan dan hanya menerima rawatan pesakit luar tetapi bagi si adik yang baru sahaja genap 4 tahun terpaksa dimasukkan ke wad untuk menerima rawatan yang lebih lanjut [Link]

Apa pun kesudahannya dan pasukan mana pun yang bakal jadi pemenangnya, tentunya setiap kali tiba kejohanan bola sepak Euro akan mengingatkan tentang suka duka kami sekeluarga terutamanya hal yang melibatkan kedua-dua anak perempuan kami. 

Anak kami, anak-anak Euro!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan